Thursday, January 05, 2012

女佣的跨年活动 31-12-2011

12月31号,晚上11点半,当我在槟城玩得不亦乐乎,等待着倒数的时刻来临时,我的印尼管家妹来了个电话:

Mum, a very happy new year to you! Your place there very many people ar? I wish you always happy and beautiful.

Oh thank you, same to you, you didn’t go out to celebrate new year with your friends?

Aiya mum, I very lazy to go out lar, u know here Orchard Road very crowded ar, and also very expensive everything, becos new year. We have party infront of the house now, with Grace and Ivy. (Grace和Ivy是我们左、右邻居的菲佣)

Har, so clever, you all know how to organize a midnight party outside the garden, but, why only 3 of you, why don’t you invite more friends to come?

Aiya, cannot lar mum, I called them, but all their employer not allowed, so, they can not come. But nevermind lar, we all very happy also, 3 persons, we also have fireworks.

Ok ok, I wish the 3 of you a very happy 2012, can enjoy the whole night thru, see you after new year, bye bye.

电话挂了之后,我心里好开心,哇,这个管家妹多聪明,还会自己和两个邻居女佣设计过除夕,不知道她够钱买食物做她们的party吗?不过还好,她一定会煮些好料出来的。然后,我继续我的槟城乐逍遥,过我的新年。

昨天我度假回来,管家妹立刻拿了好多相片给我看。。。她们31号深夜在门前庆祝除夕时拍的。我们一起看相片,一起大笑,特别是我,真的笑个不停,我如身在其中,感受到这两个菲佣和我这印尼管家妹,是非常快乐的一群。

如果每一个女佣的生活都这么的开心,都活在一个和自己的家庭,家人,没有两样的“相亲相爱如一家人”的温暖环境里,她们怎么会不开心呢?

女佣,和我们同住一个屋檐下,同吃,同工作,同用电话,同聊天,同出门,同倾述日常生活点点滴滴,有时,我会感觉到,她和我的关系,比起我的亲姐姐还来得亲,因为,我差不多一星期才和姐姐相聚一次,但是女佣,只要我一踏入家门,她就会给我温暖,和我聊天,任何家里的大小事情,都能随时随地的成为我的左右手。


看,我的管家妹,整个庭院都是她的气球杰作!天天如是。


我看了那条煎鱼简直笑昏了,就问管家妹,怎么你们这样没有idea的,哪里有人party煎条鱼来吃的,哈哈哈,好可爱的她们。
































凌晨3点正,她们收摊了,一切又恢复了温暖的平静,这和气的2012年气氛已经让这3位开心的女佣给掀开了。。。


想看看槟城有什么美食吗?请点击食在好吃

No comments: