Thursday, September 28, 2006

感性的分享

亲爱的匿名读者,很感性的交流,又一次读到你的真情流露。

30 (从你留言中得知你的年龄),对我来说,似乎已经是很遥远以前的事。虽然我时常会回头望,可是,我却永远也不能回头走。过去的日子,跌过,爬起过,泪过,也笑过。随着岁月的轮子,很快的把我推到了今天。过去的日子,我得到了很多,可是,同时也失去了最爱我,关心我的亲人。你说的很对,唯一能够安慰已经离我们而去的亲人,就是更努力的向前看,因为他们也在冥冥中用爱心看着我们。

在人生的旅途中,我曾经幼稚的以为一切的人和事都可以与我相伴,天长地久。可是,怎么知道,当幼稚变成了成熟时,我不得不承认,我不得不接受那残酷的事实,就是一切的一切,往往都会在人生旅途中被狂风卷走,被暴雨冲走,留下了伤痕累累。

我曾经说过感性的人,永远都是心头幽幽的,充满了忧。即使在最快乐,最幸福的时刻,可是伤感忧郁,仍然盘旋于心灵。

忘不了的事情不必忘,记不得的事情证明在你身上已失去了价值。我真的真的记住了好多人与事,好多爱与情,深深的锁住了每一个岁月的日子。岁月的轮子在推动着我向前进,可是怎么也辗不平我的思念。

我再一次的要把你的留言与所有的读者分享,希望你不会介意。



Thank you for sharing my comments with your readers. I appreciate that very much.

Perhaps, let me reinforce the message I wish to pass on and that is, like what you have mentioned "cherish what you have".

Now that both my maternal grandparents is gone (my grandfather left us 3 months after my grandmother). I've learnt to focus on what we have and not too much on what we have lost.

Ms Susannah, I probably would not be able to relate the pain you are going through. Afterall, you've lost a mom. A mother to any children is always a very important figure. Especially since your mom was an extremely loving and responsible woman. But bear in mind that while you grieve, don't forget to cherish who you have right now. And love them with all your heart so as not to regret later on like I did.

Also, no matter where your mom, my grandmother is right now. I am positively sure that she would want her family to be doing well. Although gone, her spirits stay, forever... She'll live in our hearts, forever... Fond memories of her will be with us, forever...

No comments: